Kulturní servis Puls

Back Home
Pondělí, 23 Listopad 2015 10:00

kulturní servis pulsDivadlo Broadway na listopad připravilo posledních 10 přestavení úspěšného muzikálu Kleopatra. Poslední představení muzikálu Kleopatra se odehraje již tuto sobotu 29. listopadu. V roli Caesara se představí zvláštní host muzikálu Daniel Hůlka. Prozradil nám mimo jiné, jaký má vztah k tanci a co je pro něj důležité při výběru muzikálových rolí.


V roli Kleopatry se můžete těšit na oblíbenou Kamilu Nývltovou a Radku Fišarovou. Marka Antonia ztvárňuje již několik let vynikající rocker Josef Vojtek a tak tomu bude i na podzim. Fulvii, velice temperamentní manželku Marka Antonia si zahraje Alžbeta Bartošová a Linda Finková.  Roli Bohyně Isis si zahraje Linda Finková s Kristinou Kloubkovou. Jejího přítele, Boha Jupitera, libujícího si ve víně, ztvární s humorem sobě vlastním, herec Zdeněk Dušek a Jan Kuželka. Těšit se můžete i na ostatní umělce Bohouše Josefa, Tomáše Trapla, Leška Semelku, Juraje Bernátha, Zdenku Trvalcovou, Josefa Vágnera a mnoho dalších. Co prozradil o svých přípravách na muzikál Kleopatra oblíbený zpěvák Daniel Hůlka?

Dane, moje první otázka zní, jak vznikla myšlenka, že budeš studovat operní zpěv?
Já nahodím kolovrátek. Dostávám tuto otázku skoro pokaždé a pokusím se ti to říci ve zkrácené verzi. Začalo to tak, když jsem ve třech letech hrát na klavír, postupně jsem si přidal kytaru a klarinet a flétnu. Naši mě vždy  vedli k hudbě. V 18 letech jsem skončil s vrcholovým sportem kvůli zranění. Měl jsem najednou dost volného času, a tak jsem přemýšlel, co dál.  Protože jsem chodil do pěveckého školního sboru a studoval jsem na gymplu, tak jsme s kamarády založili kapelu. Hráli jsme po klubech a bylo to prima. Řekl jsem si, že by asi bylo dobré mít i nějaké hudební vzdělání, a tak jsem zašel za panem profesorem Bredschneiderem, což je úžasný klarinetista, sólista Národního Divadla a skvělý učitel, který mě učil od 8 let na klarinet a říkal mi, ať zpívám. Tak jsem mu po 10 letech zavolal a on mě odkázal na pana profesora Zdeňka Jankovského, výborného sólistu opery Národního Divadla, tenoristu a také úžasného člověka. Bohužel před nedávnem, v neuvěřitelných 92. letech zemřel. Ten mě ze začátku naučil poslouchat a hlavně milovat vážnou muziku a operu. Pak teprve mě začal učit zpívat, měl jsem zezačátku jen jednu oktávu rozsah. Učil mě i pěvecky dýchat a to vše zadarmo, protože nevěděl, jak to se mnou dopadne. Pak jsem platil 50 korun na hodinu. Já se pak dostal na konzervatoř a šel jsem k němu do třídy.

kulturní servis puls

A po škole následovalo co, angažmá v divadlech?
V šestém ročníku jsem se dostal jako elév do Národního divadla. Následovalo hostování v Plzni, Liberci a dalších městech. Pak nastala krizová situace. Dostal jsem se do sporu s jedním ředitelem nejmenovaného divadla, který na mě ušil štvavou boudu. Protože jsem byl odchovaný Mayovkami a svým otcem, tak jsem věřil v morální černobílé hodnoty a tento spor vyústil fackou, kterou jsem mu uštědřil. Bohužel tehdejší doba těmto lidem nahrávala a já jsem byl vyhozen postupně ze všech divadel, nakonec i z Národního divadla. Bohužel jsem byl odmítnut postupně i na dalších místech. Takže jsem se dostal na tzv. černou listinu. „Máte sice nádherný baryton, ale máte velikou konkurenci a je vás moc,“ byla nejčastější věta, kterou jsem slyšel. Toto období trvalo asi rok. V té době mi také bohužel zemřel tatínek a já se dostal do velikého presu. Finančně jsem na tom byl tak, že můj denní rozpočet byl 2,50 korun, což bylo na pytlík kolínek a dvě vajíčka. Bavíme se o roce 1992, byla to pro mě velká krize. Pak jsem dostal nabídku z Teplického divadla, což v té době bylo naprosto bezkonkurenčně nejhorší divadlo v republice, na roli v operetě. To bylo pro mě nepřestavitelné, protože jsem byl nafoukaný operák. Tam mě vzali na půlúvazek a dělal jsem tam jednu inscenaci. Na premiéru se dostavil i tehdejší ředitel Ústeckého Operního Divadla a ten si mne vybral.  Ústecké Operní Divadlo bylo nově otevřené a hrála se v něm hlavně opera. Takže jsem byl zase zpátky ve své milované opeře a hlavně v mladém kolektivu což je v opeře unikát. Tam jsem zažil dvě hezké divadelní sezony. Hostoval jsem zase i Národním Divadle. A pak začaly přicházet i nabídky na konkurzy na muzikály. Jedním z nich byl i Drákula. Já jsem však měl z konkurzů fobii a na žádný jsem nešel. Pak za mnou přijel Lubo Fric z muzikálu Drákula a přivezli mi nahrávky a texty. Ty role a hlavně ta hudba a texty mě zaujaly, byly nádherné. A že mě Beďo prosí, abych přijel. To už mi přišlo nevychovaný a trapný, abych nepřijel, a hlavně jsem moc chtěl s režisérem Bednárikem spolupracovat. Viděl jsem pár jeho inscenací operních, které byly perfektně zpracované a to mě přesvědčilo. Jel jsem na konkurz. Měl jsem tehdy černé vlasy a fousy a chodil jsem v černém kabátě. Po dlouhé době se mi svěřil choreograf Richard Hess, že mu proběhlo hlavou: „Jéžiš, ten je krásnej, kéž by uměl alespoň trošičku zpívat.“ Zpíval jsem před velkou komisí, kde tehdy seděli Běďo, Richard Hess, Egon Kulhánek, Karel Svoboda, Zdeněk Borovec a také producenti. Po konkurzu mi Beďo oznámil, že se mu to moc líbilo, ale už tu roli obsadili, ale moc by mě chtěli na hlavní roli Drákuly. Nebyl jsem na to připravený a hodně mě to zaskočilo. Jak jsem byl tak překvapený, tak jsem na tu nabídku kývnul. Tak odstartovala moje muzikálová éra.

V roli Drákuly jsi byl bezkonkurenční a neuvěřitelně charismatický. Jak jsi vlastně hrál Drákulu dlouho?
První sérii přes tři roky v Kongresovém centru, pak dva roky na Slovensku. Nejdříve v Bratislavě a pak v Prešově. Pak se muzikál v roce 2005 vrátil do Prahy do Divadla Hybernia k panu producentovi Lichtenbergovi. Tam se hrál více než rok. Já už jsem byl z divadla odejitej, ale volali mi kamarádi, ať se vrátím a mně se začalo po divadle a kamarádech stýskat, a tak jsem tu nabídku do Hybernie přijal. Odehrál jsem přes 1100 představení.

Takže tehdy vznikla tvoje spolupráce s producentem Lichtenbergem?
Původně za mnou přišli Olda s Michalem Davidem po premiéře Kleopatry a nabídli mi roli Caesara. Bohužel jsem to musel tenkrát z časových důvodů odmítnout. I přesto, že jsem absolvoval nějaké nahrávky ve studiu u Michala Davida. Moc mě to tenkrát mrzelo, ale musel jsem splnit závazky, které už jsem měl domluvené. Takže jsem to musel v té době odmítnout.

kulturní servis puls

A pak přišli i jiné nabídky na muzikály?
Ano, po Drákulovi přišel Kat Mydlář, Baron Prášil, Don Giovani a teď Caesar v Kleopatře.

Takže, teď konečně nastala ta správná doba na Caesara v muzikálu Kleopatra?
Ano, a jsem za tu nabídku moc rád. Moc se na Kleopatru těším. Mám tam spoustu kamarádů a kamarádek a rád se s nimi potkám opět na jevišti.

Dane, nedá mi to se nezeptat. Co ty a tanec?
Kleopatra zaznamenala spoustu změn včetně náročnější choreografie, kterou s vámi nastudovala Leona Qaša Kvasnicová. Máš nějakou taneční průpravu? Já jsem vysloveně „netanečník“. Jediný kdo mě v životě donutil tančit, byl Ríša Hess, který mě zapojil do „uňáckejch“ tanečních představeních. Měl se mnou tolik trpělivosti, a navíc jsme byli výborní kamarádi, že mě naučil pár tanečních kroků. Doteď nevím, zda se to dá nazvat tancem. V Baronu Prášilovi mě tancovat donutila Kristinka Kloubková. A ta snad ještě víc než Ríša ale ten důvod byl, že jsem jí chtěl udělat radost, protože jsem ji miloval. Jinak jsem opravdu „netanečník“.

Muzikály byly vždy nejen o zpěvu ale také o tanci a činohře. Zpěv nebudeme rozebírat, to všichni vědí, že jsi vynikající zpěvák. Tanec jsme už také probrali. Ale co činohra, máš nějakou divadelní průpravu?
Ano, mám činoherní průpravu z konzervatoře, kde nás mimo zpěvu učili i hrát. Také jsem hrál v Divadle na Zábradlí Shakespeara a snad mám i dost zkušeností z předešlých muzikálů.

Tvými kolegyněmi v muzikálu Kleopatra budou Kamila Nývltová a Radka Fišarová. Máš už nějaké profesní zkušenosti s těmito umělkyněmi?
Mám s nimi velmi dobré profesní zkušenosti, obě jsou to také moje velmi dobré kamarádky a navíc úžasné profesionálky. U Kamily mě navíc fascinuje to, že ona je výherkyní nějaké strašlivé pěvecké soutěže. A dokázala se prosadit v muzikálovém světě a předvádí naprosto skvělé výkony a navíc jsou to obě nádherné baby. 

Dane, moje poslední otázka zní - co je pro tebe při výběru muzikálu nejdůležitější?
Tak pro mě je určitě nejdůležitější hudba a texty, musí se mi líbit. Neméně důležitý je pro mě také realizační tým a hlavně kolegové. Mám výbornou zkušenost s Filipem Renčem už z Barona Prášila, a proto jsem rád, že režíruje Kleopatru.

 


Text: Gábina Šimonová
Foto: Divadlo Broadway





SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

 

Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit pod svým uživatelským účtem.
Pokud ještě účet nemáte, můžete se snadno zaregistrovat zde.

© 2024 Kulturní servis Puls
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.
Mobile version by Mobile Joomla!